tisdag 10 juni 2008

Den blomstertid nu kommer......

Ljuva Juni manad som kommer med lofte om varme och frihet till allt och alla. Jag tittar noga pa hur vacret ar hemma i Granslandet och denna manad tror jag att vadergudarna har gjort ett litet misstag. Vart Texas vader har kanhanda valsignat Norrbotten med sin sol och sin varme. Om det nu ar den Globala klimat forsamringen eller vadergudarnas misstag det ma vara hant. Jag blev sa sugen pa lite myggbett, kaffetar i goda vanners lag och ej att forglomma upplevelsen av all den ljuvliga varluften som kommer nerrullande fran Langberget och sveper in mitt Gransland i en varm kappa av den harligaste varkanslan att jag bestallde biljett for att komma hem till Midsommar. Till saken hor att det kanhanda blir en av de kallaste, blotaste och blasigaste midsommar i mannaminne men vad gor det, man ar val en hardad valkyria. Har i Texas har vi haft en tidig varmebolja. 35-38 grader i drygt en vecka, uj uj vad mande nalkas innan Augusti hettan aker i nedforsbacke in i September igen och man kan lamna luftkonditioneringen och ga ut i naturen igen. Min tradgard som ger mig den allra hogsta tillfredsstallelsen har fatt ett 15 cm lager av isolerande barkbitar av cecertra, allt for att kunna behalla fukten av myllan inunder. Mitt flyg gar i morgon till Frankfurt i Tyskland och sedan blir det raka sparet upp till Lulea.

Inga kommentarer: