torsdag 8 maj 2008

April showers brought us May flowers this year as well.

Min April kom och forsvann och i mina dagliga sysslor med bolan och fastighetskop. Medan dropparna av nyheter fran resten av varlden likt sma kristaller glanste med olika klarhet och farg. Sissel, min syster fran ett tidigare liv (tror jag), tog sig samman och sande mig ett e-mail, den kristallen skiner bland de allra storsta och klaraste. En annan lite mera profan men inte dessto mer forunderlig var att min hemby Visttrask antligen fick sin hemsida "up and running". Dar kan jag nar hemlangtans monster griper tag i mig dyka ner i bildarkivet och riktigt frossa i alla naturens arstider som ar rikligt forevigade for kommande slakten. Nar sista April kom sa tog jag till min flaska, en Bourdeau som jag har haft liggande pa min vinhylla en lang tid. Flaskan och jag satt och mindes vara sista April festligheter i Uppsala och vemod och ensamhet fyllde snabbt upp min pool av sjalvmedomkan och jag foll i dromlos somn. Men nu sa har vi Maj manad och skurarna av mina tarar har torkats bort efter ett telefonsamtal som jag just avslutade med en av de modigaste och mest beslutsamma vanner som jag har borta i Sverige. Inga-Britt, Du ar dagens hjaltinna och till dig ger jag den allra storsta Maj-blomman som finns. Fortsatt att kampa med din vanstra sida och snart sitter vi pa Din altan igen och minns vara sista April fester fran anno dazu mal.

Inga kommentarer: